maandag 14 november 2011

nog geen nieuws :)

De afgelopen dagen kreeg ik van verschillende mensen de opmerking dat ze zich hadden aangemeld voor de emailservice bij het plaatsen van een blog van mij, maar nog niks hadden ontvangen.
Dat kan kloppen, want sinds ik 10 dagen geleden het bericht plaatste, dat ik de medicijnen had opgehaald in de kliniek, is er ook geen ander nieuws geweest.
Ik ben ook nog niet begonnen met spuiten, dat zal waarschijnlijk dit weekend beginnen.
Zie er wel een klein beetje tegenop, maar denk dat dat vooral de weerstand is om jezelf een spuit in de buik te 'jassen', na een keer of drie zal ik er wel aan gewend zijn.
En het is echt maar een klein, dun naaldje en ik moet ook niet zeuren, want er zijn zoveel mensen die dit dagelijks bij zichzelf moeten doen (diabetici), of vrouwen die wekenlang moeten spuiten of heel veel pogingen achter elkaar. Dus het zal allemaal wel meevallen.
Er zijn vrienden die aanbieden, om het voor me te doen, wat ik echt waardeer.
Maar buiten de lastige, praktische kant, is dit toch echt iets wat ik zelf moet doen.
Net zoals dat ik ervoor gekozen heb om het allemaal zelf te doen, dus zelf eiceldonor worden en alleen het moederschap aan te gaan, hoort dit gewoon ook bij het traject en is het ook wel heel mooi.
De afgelopen dagen heb ik meer mensen op de hoogte gebracht van mijn plannen, heb het bijvoorbeeld ook op facebook geplaatst.
Aan de ene kant is dat heel eng, want hoe meer mensen het weten, hoe meer mensen dus op de hoogte zijn van hoe het hele proces verloopt, wanneer de punctie en eventuele terugplaatsing zijn en wanneer dus een test gedaan kan worden (al kan ik dat natuurlijk ook gewoon niet precies vermelden).
Maar aan de andere kant ben ik ook gewoon een heel open persoon, ook in dingen die niet zo persoonlijk en emotioneel zijn hoor, dus dit past ook gewoon bij mij.
Het is iets, waar ik de afgelopen jaren wel al vaker met enkele personen over gepraat heb en de afgelopen maanden, toen het traject serieuzere vormen aan ging nemen, heb ik steeds meer mensen op mijn pad meegenomen, wat voor mij ook heel waardevol is geweest.
En nu het eenmaal zover is, dat het echt gaat beginnen, is dit ook iets waar ik heel veel mee bezig ben, dus voor mij voelt het ook heel logisch om dit met steeds meer mensen te delen.
En de reacties zijn allemaal hartverwarmend en worden door mij ook heel oprecht gewaardeerd.
Het voelt zo fijn, dat jullie laten weten dat jullie het knap vinden en me willen volgen.
En ik raak ook echt ontroerd van alle hulp die ik nu al aangeboden krijg, want die zal ik zeker nodig hebben.
Dus het is inderdaad waar, dat ik nu met mijn hele 'hebben en houden'  in de openbaarheid treedt, maar ik krijg er zoveel moois voor terug, dat ik dat helemaal niet erg vind.
Bedankt dus alvast, voor alle mooie dingen die ik van jullie heb mogen ontvangen!

2 opmerkingen:

  1. ik vind het juist heel mooi dat je het deelt met anderen maar dat komt misschien ook omdat ik ook vanaf dag 1 heel open ben geweest! Zelfs inderdaad over de punctie, terugplaatsing en zelfs testdatum! Voor mij was dat tevens een stuk verwerking! Ik vind je een toppertje en heb diep respect dat je dit avontuur aangaat ongeacht de de hobbels in de weg!
    Wat betreft het spuiten, ja de 1e keren is even wennen, je kijkt naar je buik en naald en denkt no way! Maar na 3 dgn denk je oh eens even kijken waar een mooi plekje zit! Ik heb ook zelf gespoten, wilde niet afhankelijk zijn van een ander, wel heeft mijn schoonmoeder (verpleegkundige) de 1e keer meegekeken, dit was erg fijn en als jij dat ook prettig zou vinden wil ik best de 1e keren erbij zijn om je te steunen! Nog een tipje, wissel af met prikplekjes, soms onstaan er kleine blauwe plekjes en die krijgen dan de tijd om te helen, ik had er niet zo last van omdat ik gelukkig wat buikspek had haha, nooit gedacht daar eens blij mee te zijn! Ik deed eigenlijk altijd noord, oost, zuid, west aanhouden rondom mijn navel en dan had je afwisseling genoeg!!
    Succes meissie en je mag altijd bellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou heb ik alweer geen mailtje gekregen, zag wel wat op facebook staan, dus dacht ga weer even kijken. kan me wel voorstellen dat je opziet tegen de eerste spuit, had ik deze keer ook weer. Uiteraard kom ik je graag bijstaan als je gaat beginnen. Ik ben vandaag met de puregon begonnen en heb volgende week woensdag de eerste follikel meting, ook weer spannend dus!!! We bellen dit weekend nog wel!! Kus suus

    BeantwoordenVerwijderen