Na jaren van gedachten, afwegingen, plannen, orienteren ben ik nu de weg ingeslagen naar het alleenstaand moederschap
vrijdag 4 november 2011
apotheek opgehaald :)
Nee, ik ben niet ineens een junkie geworden van de spanning hoor! :)
Ik heb vandaag bij de kliniek de medicijnen opgehaald voor de eerste paar dagen van de IVF-poging.
Mama ging mee en het verkeer zat zo mee, dat we zelfs nog tijd hadden om even te stoppen voor een kop koffie.
Precies op tijd bij de kliniek en het was er opvallend rustig, dus we hoevden niet zo heel lang te wachten op de arts.
Dit keer een andere, mannelijke arts dan de vorige 3 afspraken. Het was een kort bezoekje, vooral een kwestie van handtekeningen zetten onder contracten voor embryo-vervoer, embryo-bewaring en dergelijke, zakelijke dingen dus.
Vervolgens ging hij kort in op de procedure: op dag 1 van de komende cyclus beginnen met spuiten, op dag 2,3,4 een bezoek aan de kliniek voor een uitgangsecho, dan na een dag of 4 nog een keer om te zien hoe de eitjes groeien, punctie-afspraak maken, na de punctie na 3 dagen een terugplaatsing en dan na 8 maanden een bevalling!
Zo bracht deze man het dus echt, alsof het allemaal zo makkelijk gaat! Zei dus gekscherend of hij dat even voor me op papier wil zetten, want die garantie willen we allemaal wel.
Maar goed, we zullen zien. Hij bedankte me nog namens de mensheid, omdat ik deze hele procedure natuurlijk niet alleen voor mezelf aanga, maar ook hoop dat ik de kinderwens van iemand anders kan helpen vervullen.
Even terug naar de wachtkamer en dan bij een hele vriendelijke assistente naar binnen, die me nog eens uitlegde wanneer ik moet beginnen en wat ik dan moet doen.
Ze liet me daarna stap voor stap zien, hoe het toedienen van de injecties gaat, die er voor zullen zorgen dat er hopenlijk heel wat eitjes zullen groeien. Helaas is het niet een kwestie van dopje eraf, naaldje prikken, klaar, maar komen er nog enkele scheikunde-practicumactiviteiten bij kijken :)
Komt er kortgezegd op neer, dat ik een glazen ampul met steriel water moet openbreken, op moet zuigen met de dikke naald, dan in een klein potje met poeder (het feitelijke hormoon) moet spuiten en dat nog 2 keer herhalen, omdat ik mezelf 3x75=225 eenheden van het hormoon moet toedienen.
Daarna moet het kleine naaldje erop (lengte van 1 cm, heel dun, dus ik denk dat het wel mee gaat vallen) en moet ik mezelf in het buikvet (dat heb ik gelukkig genoeg :)) spuiten.
Bij de inpandige apotheek kreeg ik vervolgens een voorraad medicijnen, genoeg voor 6 dagen, om ook wat reserve te hebben, want ik moet op dag 2,3 of 4 van het spuiten toch weer terug naar de kliniek en krijg dan weer een nieuwe lading.
Na ruim een uur stonden we weer buiten en is het weer een stapje dichter bij het echte begin van het hele traject!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Het gaat bijna beginnen!Er breekt een spannende tijd voor jou en je naaste omgeving aan. Ik duim-duim-duim dat je snel zult zijn waar je zijn wil!
BeantwoordenVerwijderenX, Melanie
Succes met het mengen, opzuigen en inbrengen
BeantwoordenVerwijderenJeetje, ik zie dat je al heel ver bent haha, dat krijg je als je elkaar niet meer regelmatig ziet!!
BeantwoordenVerwijderenEnkele tips w.b het spuiten...haal de vloeistof een uur vantevoren uit de koelkast anders kan het pijn doen terwijl dat niet hoeft!
Pak een dikke plooi huid rondom je navel (2 cm rondom de navel), hoe harder je knijpt des te minder voel je de prik haha, het valt echt wel mee, gewoon het idee dat je jezelf moet prikken is vreemd maar na 3 dgn weet je niet beter! Verder vind de een snel prikken fijner en de ander rustig, de decapeptylspuitjes waren kant en klaar en de naald was wat stugger waardoor ik het fijner vond om dat sneller te doen, eeen soort dartspel was het dan haha, bij de menopur prikte ik langzamer omdat dat een fijner naaldje was! Verder was de vloeistof ook prettiger! Ik spoot 150 en deed 1 ampul water per 2 flacons poeder, hoe meer water des te langer duurt het spuiten....ik weet niet of je 3 ampullen per 1 ampul water mag gebruiken?
Verder brak ik de waterampul met een handdoekje, soms knakt hij net niet netjes op het lijntje en kunnen er scherpe randjes onstaan. In het begin vroeg ik of iemand de ampul wilde vasthouden, op een gegeven moment duwde ik de ampul met de grote naald naar beneden en ondertussen opzuigen....je zal zien dat je er handigheid in krijgt!
Voor de punctie moest ik pregnyl spuiten, 10.000 eenheden, ook weer 2 poeders, 1 water! Deze kan wat branderig zijn en dus ook belangrijk haal hem op tijd uit de koeling!!!!
Verder rest mij alleen te zeggen...HEEEEEEEEEEEEELLL VEEEEEEEEEEEEEL SUCCES!!!!!! Ik hoop dat je net zoveel geluk mag hebben als ons en dat 1 poging voldoende is!!!!
Liefs Sabrina
Hoi Coralie,
BeantwoordenVerwijderenWat een avontuur inderdaad.Ben heel benieuwd en hoop uiteraard dat je binnen niet al te lange tijd een wondertje mag verwelkomen.
Ik weet nog dat ik kant en klare spuitjes kreeg.Ze wilden mij ook het zelf laten mengen, etc. maar ik heb toen gevraagd voor kant en klaar spul.
Een apotheek uit Elsloo dacht ik. Ik schrok wel enorm van de kosten ( 1000 euro voor een paar daagjes), maar kreeg dit gelukkig van de zorgverzekeraar vergoed.Wat over bleef heb ik aan iemand geschonken die niet deze vergoeding kreeg en heb later ook gehoord dat deze mevrouw ook zwanger is geworden.
Heel veel succes!!!!!!!
Hoi Coralie
BeantwoordenVerwijderenDit avontuur is nu echt begonnenIk ga ook voor je duimen .En wie weet heeft die arts gelijk.Dus over 8 maanden.........
Leuk dat we op deze manier mogen mee genieten .Heeeerlijk
Toi toi toi.
Liefs Inie
We gaan je volgen en met je meeleven in je grote avontuur.
BeantwoordenVerwijderenKomt wel goed, schatje!
XXXX ATBD
Heey wat spannend en superveel geluk gewenst is je gegund dat het mag lukken !!
BeantwoordenVerwijderenSpannend,knap wat je allemaal doet!
BeantwoordenVerwijderenHoop dat het snel lukt.X