Ik heb weer hele drukke weken achter de rug. Op school zit ik in de Paaswerkgroep, wat dus betekent dat je verantwoordelijk bent voor het organiseren van de Paasviering op Goede Vrijdag.
De bezetting was dit jaar minimaal, dus samen met lieve collega S. heb ik het onderdeel voor de dependance bedacht en geregeld.
Knutselmateriaal zoeken en bestellen, programma en werkbeschrijving maken, wandelroute alvast lopen, inkopen doen voor de eieren en versnaperingen, kortom, een heel geregel!
Maar het is allemaal goed gekomen, het hoogtepunt was toch wel de eiertikwedstrijd, wat uiteindelijk een finale opleverde op de trappen van het schoolplein, door moi aan elkaar gepraat! En met een heuse echte eiertik-kampioen van de school! Super!
Na afloop kon ik me weer richten op mijn eigen eitjes :), want ik had een afspraak bij de kliniek voor een uitgangsecho. De vorige cyclus (waarin dus geen inseminatie had plaats gevonden) duurde veel langer dan normaal, uiteindelijk wel 32 dagen. Dit was waarschijnlijk te wijten aan de koorts, halverwege mijn cyclus, die de eisprong wat uitgesteld had.
De lange cyclus zorgde wel voor wat spanning, omdat het lange Paasweekend een echo en/of inseminatie in de weg zou kunnen staan. Want op Paaszaterdag kon ik niet naar de kliniek, omdat ik dan de Kennedymars ging lopen en uiteraard was op zondag de kliniek ook gesloten.
Wachten tot maandag (dag 11) vond ik wat riskant, aangezien ik de vorige IUI-pogingen ook een inseminatie rond dag 12 had.
Maar uiteindelijk kwam het goed en kon ik dus op dag 8 naar de kliniek, waar de arts zag dat de groei mooi op schema lag. Voor komende week staat er dus weer een inseminatie gepland, dit keer helemaal in mijn eigen cyclus, zonder hulp van pregnyl of decapetyl om de eisprong precies te timen.
Wie weet is dit dan wel DE poging!
Ook voor mijn liefste vriendin S. staan de Paasdagen in het teken van meer eieren dan alleen Paas-eieren. Net zoals in december lopen we nu ook weer (bijna) gelijk op.
Haar poging werd de vorige keer afgeblazen vanwege een klein aantal eitjes en bij mij vond er geen terugplaatsing plaats.
Dit keer hebben we in dezelfde week weer een punctie en een inseminatie. We hopen natuurlijk allebei heel hard dat het dit keer voor ons allebei wel raak zal zijn!
De spannende wachtweken komen er aan en wie weet geldt dit keer ook voor mij: drie keer is scheepsrecht!
Ja.............dit gaat m gewoon worden voor ons,pasen moet onze eieren toch gewoon geluk gaan brengen!!! Vind het wel erg spannend brrrr!!
BeantwoordenVerwijderenSucces meiden....ik duim als trouwe meelezer, en bijna beginner, met jullie mee!
BeantwoordenVerwijderenGr liesbeth
Hoi Coralie,
BeantwoordenVerwijderenHeel veel succes ermee en we denken dat het je na de Pasen wel lukt.
Groetjes Frits en Trees
Hoe is het met je?
BeantwoordenVerwijderenAl nieuws te melden?