zaterdag 10 maart 2012

maandje overslaan

Afgelopen woensdag had ik een afspraak staan bij de kliniek. Leuke bijkomstigheid was, dat Femke en Merel, die ik van het forum ken, ook rond die tijd in Gemert moesten zijn, zodat we elkaar weer even 'live' konden zien.
Maar vorige week donderdag voelde ik me op school niet echt florisant en vrijdagochtend moest ik me zelfs ziek melden. Net zoals een groot deel van Nederland was ik geveld door het griepvirus, met bijbehorende koorts, pijn in de holtes en algehele malaise.
Na het weekend was het wel al aan de beterende hand, maar omdat ik ook wel wat last van mijn luchtwegen had, ben ik maandagochtend toch maar even langs de huisarts gegaan.

Die constateerde inderdaad bronchitische klachten en een ontsteking in mijn keel en schreef me antbiotica voor.
Omdat hij weet dat ik bezig ben met zwanger worden, gaf hij aan dat dit medicijn niet gebruikt mag worden als je zwanger bent. Maar bij een bevruchting zou het geen kwaad kunnen, pas als een vruchtje innestelt en er dus contact is met de bloedbaan van de moeder, is er een risico.

Omdat ik liever niet woensdag naar Brabant zou rijden om daar dan te horen, dat ze toch geen poging willen doen in verband met de medicatie, heb ik dinsdag even met de kliniek overlegd.
De arts gaf aan, dat het beter is om deze maand over te slaan, omdat de medicatie toch van invloed kan zijn op een beginnende zwangerschap.

Natuurlijk was er lichte teleurstelling bij dat bericht, het lijkt nu ineens een hele poos te duren voordat ik weer verder kan met mijn traject. De afgelopen keren was het steeds zo, dat je bij een beginnende menstruatie de week erna al weer een start maakte met een nieuwe poging, omdat er dan een echo gemaakt werd.
Nu is het dus zo, dat ik eerst nog een menstruatie af moet wachten en dan weer een afspraak moet gaan maken voor dag 10.
En met het overslaan van de maand maart, is de kans op een kindje in 2012 ook gelijk een heel stuk kleiner, ook weer iets om even bij stil te staan.

Maar goed, het is niet anders, buiten de medicatie heeft mijn gezondheid natuurlijk ook een tikje gehad met de griep en ik wil uiteraard een zo optimaal mogelijke start hebben van een nieuwe poging.
 Dus op naar april!

Daarnaast ben ik ook benaderd voor medewerking aan een tv-programma over alleenstaande moeders. De presentatrice is ook begin 30, alleenstaand en heeft ook een kinderwens en gaat in die aflevering op zoek naar manieren om die wens te vervullen.
Aan de ene kant natuurlijk een eer om gevraagd te worden en ook wel spannend, zeker gezien de enorme media-fascinatie die ik een heel aantal jaren gehad heb (wilde graag bij de tv werken en ben daarom ook communicatiewetenschap gaan studeren), maar aan de andere kant ook wel eng.
Het is niet te overzien wat de gevolgen zullen zijn van het meewerken aan zo'n programma, zeker ook omdat ik een vrij 'publieke'  baan heb.
Ik moet er dus nog eens goed over nadenken wat voor mij de pluspunten zouden zijn als ik besluit mee te werken.
Genoeg om over na te denken dus in deze 'pogingloze' maand!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten